وظايف پست /شغل کارشناس بودجه :

وظايف پست /شغل کارشناس بودجه :
  1. مطالعه و شناخت سیاست‌ها و نیازهای واقعی استانداری و واحدهای تابعه در انجام ماموریت‌های سازمانی و ارائه بودجه پیشنهادی بر اساس طرح‌ها و برنامه‌ها و اعتبارات درخواستی واحدها.
  2. پیگیری ایجاد هماهنگی بین بودجه پیشنهادی و طرح‌ها و برنامه های مصوب استانداری و واحدهای تابعه.
  3. بررسی اعتبارات هزینه ای درخواستی واحدها و ارائه نظر کارشناسی و لحاظ در بودجه پیشنهادی.
  4. تطبیق و رسیدگی به اعتبارات پیشنهادی استانداری اعم از اعتبارات جاری و عمرانی به منظور رعایت سیاست‌های ابلاغی و مصوب.
  5. پیگیری و انجام امور مربوط به فرآیند تخصیص منابع، طبقه‌بندی هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع مالی تخصیص یافته در هنگام تهیه و تنظیم  بودجه سالانه استانداری و واحدهای سازمانی تابعه.
  6. مطالعه و ارزیابی منابع اعتباری و مالی استانداری و واحدهای تابعه و ارائه گزارش‌های لازم برای برنامه‌ریزی‌های آتی.
  7. تجزيه و تحليل و ارايه خلاصه اطلاعات مالي و گزارش هاي نهايي بودجه به مقام مافوق.
  8. تکمیل فرم های پیشنهاد و تنظیم بودجه هزینه ای با نظارت مقام مافوق.
  9. تنظیم پیش نویس موافقتنامه های هزینه، تملک دارايی‌های سرمایه ای و سایر موارد مشابه.
  10. انجام کلیه امور مربوط به تنظيم و مبادله موافقتنامه بودجه استانداری و واحدهای تابعه در قالب برنامه ها، طرح ها، پروژه ها و فصول.
  11. پیگیری تخصیص اعتبارات هزینه ای و ابلاغ آن به فرمانداری‌ها و اداره کل اداری و مالی جهت اجرا.
  12. جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل عملکرد  اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای.
  13. گردآوری اطلاعات و تکمیل سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی.
  14. تهیه گزارش های لازم از نحوه اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی و تبيین مسايل و مشکلات اجرایی مربوطه.
  15. مطالعه و بررسي قوانين و مقررات، ارائه گزارشها و نظرات كارشناسي و شركت در جلسات، همايشها و دوره هاي آموزشي مرتبط.
  16. انجام ساير امور محوله وفق مقررات

ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/10/20