اختتاميه هفته پژوهش و فناوري استان

تجليل از برگزيدگان پژوهش و فناوري استان در سال 98

کد خبر: 63083 تاریخ انتشار: 1398/09/20
نمایش: 899
اخبار

آئيين تجليل از برگزيدگان پزوهش و فناوري استان روز چهارشنبه مورخ 98/9/20 با حضور ليلا محمديان معاون توسعه مديريت و منابع استاندار و ساير اعضاء ستاد استاني هفته پژوهش و فناوري استان و پژوهشگران و فناوران استان در محل دانشکده کشاورزي دانشگاه شهرکرد برگزار گرديد.
در اين آيين از ۵ پژوهشگر برتر دانشگاهي، يک پژوهشگر برتر دانشجويي، ۲ استاد پژوهشگر برتر و يک دانشجوي محقق برتر دانشگاه علوم پزشکي، ۴ فناور برتر مراکز رشد، يک واحد فناور برتر پارک علم و فناوري، ۳ عضو هيات علمي فناور، ۲ کارمند دستگاه اجرايي و ۳ طرح برتر با موضوع رونق توليد در استان تجليل شد.

ليلا محمديان در آيين تجليل از پژوهشگران برتر اين استان گفت:با هدايت پژوهش‌هاي حوزه علوم انساني بر آسيب‌شناسي مقاومت بازار اين استان نسبت به خريد محصولات پژوهشگران خود مي‌توان اين آسيب را به خوبي برطرف کرد.
وي ادامه داد: چالش بازاريابي در داخل استان يکي از مهمترين دغدغه‌هاي بسياري از محققان و پژوهشگران استان است و آنها را مجبور کرده تا براي فروش محصولات خود به استان‌هاي ديگر رجوع کنند.
محمديان، با تاکيد بر حمايت بيش از پيش از ايده‌هاي جديد و طرح‌هاي نوآورانه در استان، خاطرنشان کرد: هفته پژوهش و فناوري فرصت مناسبي را در اختيار ما قرار داده است تا با هم‌افزايي و همکاري لازم بتوان بستر مناسب حمايت از پژوهشگران را فراهم کرد.
معاون توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: همه در برابر توسعه و پيشرفت استان مسوول هستند و اين زنجيره بايد به هم متصل شود تا خروجي آن به رونق توليد و توسعه پايدار استان منجر شود.
محمديان افزود: حمايت از توليدکنندگان و محققان داخلي از راهکارهاي اصلي خروج کشور و استان از رکود است از همين رو به جاي تزريق نااميدي در جامعه بايد با حمايت از اين بخش مردم را به آينده اميدوار کرد.
وي خاطرنشان کرد: پژوهش يک روند هوشمندانه است که کشورهاي پيشرفته و فراصنعتي براي آن برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري مي‌کنند و اين موضوع ميطلبد تا ما نيز در اين عرصه اقدامات بيشتري انجام دهيم.
به گزارش ايرنا، در اين جشنواره از پژوهشگران و فناوران برتر استان در حوزه دانشجويي، دانشگاهي، واحدهاي فعال در پارک علم و فناوري و مراکز رشد دانشگاهي، کارمندان دستگاه‌هاي اجرايي و طرح‌هاي برتر با موضوع رونق توليد تجليل شد.
شعار امسال هفته پژوهش و فناوري با عنوان "پژوهش اثربخش، فناوري ارزش‌آفرين و رونق توليد" مشخص شده است.
برنامه‌هاي سال‌جاري هفته پژوهش و فناوري در چهارمحال و بختياري از ۱۶ تا ۲۲ آذر امسال و برنامه‌هاي ملي اين هفته از ۲۳ تا ۲۹ ماه‌جاري برگزار مي‌شود.
در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران ۲۵ آذر به نام روز "پژوهش و فناوري" و هفته آخر آذر به نام هفته "پژوهش و فناوري" نامگذاري شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/10/20