نشست خبري اعضاء ستاد هفته پژوهش و فناوري استان با اصحاب رسانه

نشست خبري ويژه هفته پژوهش و فناوري استان

کد خبر: 63082 تاریخ انتشار: 1398/09/16
نمایش: 856
اخبار
 روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ نشست خبري اعضاي ستاد هفته پژوهش و فناوري استان چهارمحال و بختياري با اصحاب رسانه با حضورليلا محمديان معاون توسعه مديريت و منابع استاندار و جانشين رئيس شوراي سياست‌گذاري هفته پژوهش و فناوري در چهارمحال و بختياري ، دکتر سعيد کريمي رييس دانشگاه شهرکرد و جانشين رئيس ستاد استاني هفته پژوهش، دکتر محسن مبيني معاون پژوهش و فنآوري دانشگاه و دبير ستاد استاني هفته پژوهش و فناوري، فرحناز قائداميني دبيرکميته جشنواره دانش‌آموزي هفته پژوهش وفناوري و دکتراسماعيل پيرعلي دبيرکميته نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي، فناوري و فن بازار در استانداري برگزار شد.
در اين نشست جانشين رئيس شوراي سياست‌گذاري هفته پژوهش و فناوري با اشاره به اينکه از سال ۸۴ با توجه به اهميت فناوري در اجتماع جهاني عنوان فناوري به هفته پژوهش افزوده شد، گفت: شرکت‌هاي دانش بنيان و مراکز بسيار خوبي در استان وجود دارد و به بهانه هفته پژوهش دستگاه‌هاي اجرايي، مراکز علمي و مراکز فناوري کنار يکديگر قرار مي‌گيرند.
معاون توسعه مديريت و منابع استاندار چهارمحال و بختياري ضمن تشکر از تلاش دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر استان در  برگزاري هفته پژوهش و فناوري استان تاکيد کرد: اميد است با استفاده از پژوهش‌هاي عمومي، فني و تخصصي که در استان انجام مي‌شود، به توسعه پايدار دست يابيم و اميد است در پژوهش‌ها به مباحث بومي نگري توجه شود، پژوهش ها به ويژه پژوهش‌هاي دانش‌آموزي بومي‌سازي شوند، زيرا اگر معلم پژوهشگر باشد،  قطعا دانش‌آموز پژوهشگر تربيت مي‌کند.
دکترسعيد کريمي نيز در اين نشست گفت: هدف اصلي برگزاري هفته پژوهش و فناوري در استان چهارمحال و بختياري، ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي تحقق توسعه، پژوهش، فناوري،  بومي‌سازي و تقويت دستاوردهاي پژوهش و فناوري است.
رئيس دانشگاه شهرکرد در ادامه ضمن برشمردن روند فعاليت ها در هفته پژوهش و فناوري استان گفت: بعد از اتمام هفته پژوهش در استان،  هفته پژوهش و فناوري در سطح ملي  در تهران از ۲۳ تا ۲۹ آذرماه برگزار مي‌شود و از بين استان‌ها  ۳ استان به عنوان برترين‌ها شناخته خواهند شد.
دکترمحسن مبيني  نيز در اين نشست با اشاره به نشست هاي متعدد جهت برگزاري هرچه بهتر هفته پژوهش و فنآوري در استان گفت: يکي از ويژگي هاي هفته پژوهش امسال،  پرداختن به طرح‌هاي است که وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پيرامون  رونق توليد مطرح کرده است که طرح‌ها در اين قالب به دبيرخانه ارسال و ۳ طرح برتر استاني در زمينه رونق توليد براي تجليل از آن‌ها آماده هستند که به وزارت علوم معرفي مي‌شوند.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه  در بخش ديگري از سخنانش و در پاسخ به سوال  يک خبرنگار با اشاره به هدفمند کردن پايان‌نامه‌ها در جهت رفع نيازهاي استان گفت : اين امرنيازمند برنامه‌ريزي است، زيرا طرح تحول در مهرماه ابلاغ شده و بايد در مجموعه دانشگاه‌ هماهنگي انجام شود تا به تدريج اين موضوع عملياتي شود.
دکتراسماعيل پيرعلي  نيز در سخناني گفت:  نمايشگاه دستآوردهاي  پژوهشي و فن بازار امسال در دانشگاه شهرکرد برگزار مي شود تا فرهنگ سازي و آشنايي دانشجويان با دستاوردهاي پژوهشي  صورت گيرد تا از اين طريق يک انتقال تجربه صورت گيرد تا با دريافت ايده هاي لازم ، زنجيره فناوري تکميل شود.
 دبير کميته نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي، فناوري و فن بازارافزود: نمايشگاه در ۲۶ غرفه برپا شده است که از اين تعداد ۸ غرفه به دانشگاه‌ها و  پارک علم و فناوري و۱۸ غرفه ديگر به دستگاه‌هاي دولتي اختصاص يافته است.
 رييس پارک علم و فناوري استان گفت: در اين نمايشگاه از ۶ محصول فناور، يک دستاورد خلاق و يک پژوهش از سوي مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي استان رونمايي مي‌شود.
دکتر اسماعيل پيرعلي در ادامه گفت: در کنار برپايي نمايشگاه، کارگاه‌هاي آموزشي به منظور راه‌اندازي شرکت دانش‌بنيان و رويدادهاي استارتاپي با ارائه راهکار از سوي دانشجويان برگزار خواهد شد.
فرحناز قائداميني نيزگفت: با توجه به سند تحول بنيادين که در مدارس استان اجرا مي‌شود يکي از مواردي که بسيار مدنظر فعاليت‌هاي آموزش و پرورش بوده بحث پژوهش‌محور کردن فعاليت‌هاي مدارس است. در سند تحول بنيادين يکي از وظايف آموزش و پرورش اين است که فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي دانش‌آموزان  و معلمان را تقويت کرده تا از اين طريق به توسعه پايدار کمک شود.
دبير کميته جشنواره دانش‌آموزي هفته پژوهش و فناوري گفت: ۷۶  اثر براي  انتخاب پژوهشگر برتر و ۳۷ اثر براي  انتخاب معلم پژوهنده به اداره کل  ارسال شد که  پس از داوري ۲ پژوهشگر برتر و ۲ معلم پژوهنده برتر استاني انتخاب خواهند شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/10/20