تجليل از برگزيدگان پژوهش و فناوري استان در سال 97

آيين اختتاميه هفته پژوهش و فناوري استان

کد خبر: 31192 تاریخ انتشار: 1397/09/29
نمایش: 590
اخبار
روز چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ آيين اختتاميه جشنواره و نمايشگاه هفته پژوهش و فنآوري استان چهارمحال و بختياري  با حضور اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري، دکتر غلامرضا غفاري معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري، دکتر سعيد کريمي رييس دانشگاه شهرکردو جمعي از مديران و پژوهشگران و فناوران استان در محل فرهنگسراي بزرگ شهرکرد برگزار گرديد.
 اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري  در اين آيين ضمن تجليل از برگزار کنندگان هفته پژوهش و فناوري استان با طرح  اين سوال که: چه بايد کرد تا جامعه از گرفتاري‌هاي اجتماعي، اقتصادي و مشکلاتي که کشور در سطح جهان با آن مواجه است نجات پيدا کند؟ نقش دانشگاه ها، فرهيختگان و مسئولين در اين زمينه چيست؟ بيان کرد که شاخص هاي قدرت آفرين در طول تاريخ بشر، جمعيت، پول وثروت بود اما اکنون علم، دانايي و پژوهش فاکتور اصلي قدرت محسوب مي‌شود.استکبار جهاني نيز با  پژوهش تلاش مي‌کند تا بتواند به هر شکل بلاي جديدي بر سر مردم جهان نازل کند و قدرت خود را حفظ کند، تنها راه نجات کشوراز اقتصاد نفتي، اقتصاد دانش‌بنيان است که از راه پژوهش حاصل مي‌شود، اگر اقتصاد دانش بنيان محقق شود هيچ استثماري نمي‌تواند به ايران زور بگويد. اقتصادي که به انديشه و فکر متکي باشد نابودشدني و تحريم شدني نيست زيرا ممکن است منابع زيرزميني را تحريم و محدودکرد اما نمي‌توان قدرت افکار و انديشه‌ها را تحريم نمود.
دکتر غلامرضا غفاري معاون فرهنگي اجتماعي  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  نيز ضمن تبريک هفته پژوهش و فنآوري گفت: ارتباط دانشگاهيان و پژوهشگران با مسئولين اجرايي و سياسي کشور فرصتي مغتنم براي پويايي دانشگاه‌ها و مراکز علمي و توان بخشيدن به بخش‌هاي اجرايي است.

در پايان آيين اختتاميه جشنواره و نمايشگاه هفته پژوهش و فنآوري استان چهارمحال و بختياري از ۲۰ پژوهشگر  و فناور برتر  استان چهارمحال و بختياري و نيز ۶ دانش آموز ايده پرداز جشنواره ايده سبزکوه تجليل بعمل آمد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/10/20