پژوهش و فناوري ، پشتيبان توليد

کد خبر: 156783 تاریخ انتشار: 1400/08/01
نمایش: 555
اخبار
دستورالعمل "هفته بزرگداشت پژوهش و فناوري در استانها" با شعار "پژوهش و فناوري، پشتيبان توليد"ابلاغ شد.
طبق تفاهم نامه في مابين وزارت کشور  و وزارت عتف، دستورالعمل "هفته بزرگداشت پژوهش و فناوري در استانها" تنظيم و جهت اجرا به کليه استانداران به عنوان رؤساي ستادهاي استاني اين برنامه ابلاغ گرديد. رؤساي دانشگاه هاي معين استانها نيز به عنوان جانشين رئيس ستاد تعيين شدند.
دفاتر برنامه ريزي، بودجه و تحول اداري استانداري ها  به عنوان متولي امور پژوهشي دستگاه متبوع خود، نقش هماهنگي اعضاء ستاد استاني با استاندار را عهده دار ميباشند.
هفته پژوهش و فناوري سال جاري از تاريخ13الي 19 آذر ماه همزمان در کليه استانها برگزار خواهد شد و بعد از اتمام زمان مشخص شده براي استانها، برنامه هاي ملي با مسؤليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و همکاري سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوري آغاز خواهد شد.
از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵ آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد که از اهداف آن ميتوان به شناسايي توانمندي هاي پژوهشي و پژوهشگران و نيز برقراري ارتباط مراکز توليدي و صنعتي با مراکز تحقيقاتي اشاره کرد.
شعار هفته پژوهش و فناوري همه ساله مطابق با شعار سال تعيين مي شود که امسال با عنوان"پژوهش و فناوري، پشتيبان توليد" خواهد بود کما اينکه نقش دست اندرکاران پژوهش و فناوري کشور در پشتيباني و مانع زدايي هاي حوزه توليد ملي حائز اهميت ميباشد.

مولف: سیده زینب حجازی طاقانکی

اخبار مرتبط

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/10/20