ضرورت بهره گيري از تکنيک هاي نگارش اثر بخش و ابزارهاي نوين در تدوين اخبار سايت دستگاه هاي اجرايي

آموزش براي افزايش سطح کيفي و فني اخبار سايت استانداري و واحدهاي تابعه در دستور کار واحد آموزش استانداري قرار گرفت

کد خبر: 143982 تاریخ انتشار: 1399/04/01
نمایش: 874
اخبار
اهميت تکنيک هاي نگارش اثر بخش و ضرورت بهره گيري از ابزارها و روشهاي نوين در توليد اخبار سايت استانداري و واحدهاي تابعه؛ دفتر برنامه ريزي، نوسازي و تحول اداري را بر ان داشت تا يک دوره آموزشي 24 ساعته با عنوان"هنر خوب نوشتن در روابط عمومي" را برگزار نمايد.
دوره آموزشي"هنر خوب نوشتن در روابط عمومي" در دو جلسه طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه مورخ 19 و 20 خرداد ماه سال جاري با حضور جمعي از مديران و کارشناسان روابط عمومي  و مسولين زير سايت هاي استانداري و واحدهاي تابعه  برگزار شد.

 
                                                                                                                                     
-اولين جلسه اين دوره آموزشي با محوريت "فنون خبر نويسي" و با تدريس آقاي مظاهر توفيقي انجام پذيرفت که از سرفصلهاي اصلي اين جلسه: 1-سبکهاي تنظيم خبر (اشاره کلي) 2- ويژگيهاي لازم براي تبديل يک موضوع به خبر 3- ساختمان مقاله يا خبر 4- ويژگي هاي يک متن و محتواي خبري خوب  و ... بود.
از جمله منابع معرفي شده توسط مدرس؛ کتاب خبر به نوشته دکتر يونس شکرخواه و کتاب نرم خبر و سخت خبر با تاليف و ترجمه دکتر محمد رضا نوروز پور بود.
در پايان اين جلسه؛ مدرس ضمن تعيين يکي از اخبار درج شده بر روي سايت استانداري از فراگيران خواست طبق مباحث مطرح شده در کلاس نسبت به تدوين مجدد آن خبر اقدام نمايند که پس از اتمام زمان انجام فعاليت عملي؛ مدرس با مطالعه اخبار، سطح کلاس را خوب ارزيابي کردند.

-دومين جلسه اين دوره آموزشي با تدريس آقاي کريم منزوي صورت پذيرفت که از اهداف اصلي آن آشنايي فراگيران با فنون اصلي عکس خبري و ويرايش عکس بود.
سرفصلهاي اصلي جلسه دوم شامل1- ويژگيها و ضرورت هاي عکس خبري خوب 2-ويرايش عکس با استفاده از نرم افزار adobe photoshop و صفحه آرايي عکس با استفاده از نرم افزار adobe inDesign بود.
 -دوره آموزشي" هنر خوب نوشتن در روابط عمومي" داراي آزمون و کار عملي مي باشد که با معرفي منبع توسط آقاي توفيقي و ارزيابي اخبار درج شده بر روي زيرسايت هاي واحد هاي تابعه استانداري صورت خواهد گرفت.

مولف: سیده زینب حجازی
عکاس :نیما احمدی

اخبار مرتبط

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/10/20